Literature: Malevich

Research on conserving wax-resin lined paintings by Malevich

2018

Vakar, I., Kazimir Malevich The Story of a Masterpiece the Black Square, Kunstmuseum Liechtenstein, Verlag König, 2018, pp. 64.

2017

Khalturin, Y. “Malevich Edits Malevich”, In: Experiment, Volume 23 issue 1 (2017), Online Publication, Brill, oct 2017, pp. 229-252.

2016

Kokkori, M., S. D’Alessandro, K. Lister and F. Casadio “Materials and Meanings: Analysing Kazimir Malevich’s Painterly Realism of a Football Player – Color Masses in the 4th Dimension.”, In: The Noninvasive Analysis of Painted Surfaces: Scientific Impact and Conservation Practice, edited by A. Nevin and T. Doherty, 65-75. Smithsonian Contributions to Museum Conservation No. 5. Washington, D.C.: Smithsonian Institution Scholarly Press.

2014

Wijnberg, L., “Do We See What We Know or Do We Know What We See?” In Issues in
Contemporary Oil Paint, ed. K.J. van den Berg, A. Burnstock, et all., Springer, 2014, pp. 21-23.

Wijnberg, L. and M. Chavannes, “Malevich and the victory of non-color: Pictorial function and the technical application of the color white in the paintings of Kazimir Malevich, In: Kandinsky Malewitsch Mondrian the infinite White Abyss, Stiftung Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf, pp. 267-289

2007

Nakov, A., Documentation, Chapitre 31, Procédés, style et réalisation : du
“professionnalisme” de la pratique picturale de Malewicz, In : Kazimir Malewicz, Le peintre absolu, Volume 4, pp.136-188, Paris, 2007.

Prins, M., “Restauratoren uit het verleden, Van Manusje-van-alles tot restaurator, Chris van Voorst en Co van Beek” In: Cr Jaargang 8, zomer 2007, pp. 36–38.

2006

Prins, M., “Geduld, Waardigheid en Nauwgezetheid. Professionalisering van de eerste schilderijenrestauratoren van het Stedelijk Museum Amsterdam”, Thesis UvA, 2006.

1997

Wijnberg, Louise – Het effect van restauraties op het oeuvre van Kazimir Malevich’,
In: CARE 0-nummer, 1997, pp. 9-13

Hoenigswald, A. “Kazimir Malevich’s Paintings: Surface and Intended Appearance” In:
Conservation Research, 1996/1967, Studies in the History of Art 57, Monograph series II Washington D.C., National Gallery of Art, 1997, pp. 109-125

1995

Wijnberg, Louise and Elisabeth Bracht, « L’ OEuvre de Malevich à travers le monde: non restauré, restaurée, dé-restaurée… » In : Actes du 4e colloque international de l’ARAAFU, ARAAFU, Paris, 1995, pp. 41-48.

1988

Bracht, E. “Conservering van schilderijen op doek in het Stedelijk Museum Amsterdam – enkele voorbeelden” In: CL Themadag nr. 13, Schilderijen op doek. Verdoekingsmethoden en alternatieven, Amsterdam, 27 April 1988, p. 46-55.

Joosten, J. “Malevich in the Stedelijk Museum”, In: ‘Kazimir Malevich (1878-1935), RML
Leningrad/ TGM Moscow/SMA Amsterdam cat nr. 727, 1988, pp. 44-65.

1974

Roodenburg-Schadd, C. “Expressie en ordening. Het verzamelbeleid van Willem Sandberg voor het Stedelijk Museum 1945-1962”, Mondriaan Stichting, Nai, SMA cat. nr. 877, Rotterdam, Amsterdam, 1974, p. 942.

1959

Wild, A.M. de, “A Vacuum-relining Apparatus for General Use” In: Studies in Conservation, vol 4, nr. 2, 1959, pp. 73-77.

Theme: Overlay by Kaira
Wax-resin project